Warning: DOMDocument::loadXML(): Start tag expected, '<' not found in Entity, line: 1 in /srv/users/serverpilot/apps/webb365-se/public/wp-content/plugins/premium-seo-pack/modules/title_meta_format/init.social.php on line 481
010 -199 21 29 info@webb365.se

Det kan verka som en liten detalj, men företagets logo är en stor sak. Genom en liten färglagd symbol kan man förmedla känslor och begär, och verkligen visa vad företaget står för. Logotypen kan påverka folk, den gör att man reagerar på ett visst sätt. Därför är det också något som man ska ta på största allvar, och se till att företaget har en bra logo i en passande färg. Om du  inte har en logotyp, eller om du vill byta ut den du har, så kan vi hjälpa dig med det.

En bra logo måste passa både online och offline. Samma logotyp som man sätter på sin webbplats ska också se bra ut på fakturorna eller brevpappren. Ofta är en enkel, men beskrivande, logo det bästa. Något som folk kan komma ihåg . Den identifierar företaget och man känner igen verksamheten tack vare logon. Om man ser på större, framgångsrika företag så ser de alltid till att ha en tilltalande logotyp, något som till och med små barn känner igen. Desto större anledning för mindre företag att lägga sig vinn om att ha en bra logo.

Tillsammans kan vi prata igenom vad det är du vill förmedla genom din logo, vilken typ av verksamhet du har och vilken målgrupp det riktar sig till. Färgvalet är viktigt, och bör också reflektera vad det är man sysslar med. Grönt kopplas gärna samman med naturliga eller ekologiska produkter, gult är en somrig färg, full av energi precis som solen. Man ska också se till att undvika färger som kan ha en negativ inverkan på företagets profil, det hela fungerar åt båda hållen. Naturligtvis kan du välja precis vilken färg du vill, det är ändå du som verkligen vet vad du vill få ut av ditt företag. Vi kommer med förslag och sedan väljer du.

Många vill ha en symbolisk logo, återigen något som snabbt visar vad man står för. Det kan vara en bild av företagets namn, heter man något med blomsteräng så kanske en blomma kan vara en bra ide’. Men det kan också vara en symbol på vilken bransch man är i, som om man säljer möbler eller rastar hundar. Det viktiga är att logotypen är lätt att komma ihåg och att den ger kunderna positiva associationer. Vi hjälper dig komma fram till en riktigt bra logo som kommer att göra stor skillnad för din marknadsföring.

Vi är experter på att få fram en modern logotyp som verkligen passar ditt företag. Något som fångar folks uppmärksamhet och gör att de tittar igen. Bra marknadsföring inkluderar att man sprider sin logotyp på olika ställen, så att folk vänjer sig vid att se den. För att detta ska fungera måste man ha en väl genomtänkt logo som ser naturlig ut var man än placerar den. Det kan vara bildekaler, overaller och pennor, i tillägg till den närvaro man har på internet. Var man än sätter den ska den få folk att komma ihåg företaget och koppla ihop det med något intressant och användbart.

En logotyp, både utformningen och valet av färger, visar vad företaget anser om sig själv och vilket budskap de  vill förmedla. Det finns kulturella kopplingar att hålla i åtanke, även om de flesta i västvärlden har ungefär samma värderingar. Allt detta kan vi hjälpa till med, så du får en logo som är riktigt stark och modern. En som du kan vara stolt över och som kommer att hjälpa ditt företag att växa. Har du redan en logo som du vill bygga på? Eller vill du ha en alldeles ny och fräsch, för att riktigt ta fram företagets inriktning? Fråga oss så kan vi presentera dig med ett riktigt bra förslag.

Pin It on Pinterest