Att innehållsmarknadsföring är viktigt för att ett företag ska växa är de flesta medvetna om, det talas mycket om det i media och artiklar. Men det är inte alltid så lätt att ta tag i det och åstadkomma det man önskar. Vad ska man skriva om, och hur fungerar det hela egentligen? Vi kan hjälpa dig med den här biten, där allt samman börjar med idéegenerering.
Till att börja med försöker vi identifiera vilken målgrupp du främst önskar vända dig till. Vem tror du kan ha nytta av den information, produkt eller tjänst som finns tillgänglig på din webbplats? Hur gamla är de flesta av dina besökare, är de män eller kvinnor, var i landet bor de, och så vidare. När vi vet vem du framför allt vill nå ut till är det mycket lättare att komma upp med idéer för innehåll. Olika målgrupper är helt enkelt inte intresserade av samma saker, man måste komma upp med unika idéer. Det är inte alltid nödvändigt att skapa innehåll som passar för de stora massorna. Om man vet att en liten grupp är mycket intresserad av något så kan man rikta sig till dem. Bättre med få personer som leder till något konkret, vad det än är man vill åstadkomma med sajten.
När vi analyserat de uppgifter vi har och vet vem vi riktar oss mot så lägger vi upp en strategi. Det är dags att börja kläcka ide’er som sedan kan förvandlas till innehållsmarknadsföring . Vissa områden och intressegrupper är mycket lika, så vi kan dra nytta av den erfarenhet vi har sedan tidigare. Kontakta oss gärna så förklarar vi mer om hur vi kan lägga upp en bra plan för din innehållsmarknadsföring. Vi på webb365 kommer upp med ide’erna och hjälper dig få fart på din webbplats, du kommer ganska snart att märka skillnaden.