Det allra bästa är när man kan visa upp sina annonser för de som redan har visat ett intresse, vilket sökmotormarknadsföring handlar om. När en person söker på ett visst sökord eller nyckelfras så kommer det upp en rad med olika förslag på var de kan hitta denna information på nätet. Samtidigt så ser man också de annonser som är relaterade till ämnet, och som kunden kan klicka på för att komma fram till ens webbplats. Det är alltså en mycket bra plats för annonsering eftersom kunden redan är intresserad och verkligen är ute efter något. Det hela ger snabb trafik som konverterar bra, om det görs ordenligt. Vi kan sätta upp det hela och sköta om annonskampanjen för er, från början till slut.

PPC-Pay Per Click-innebär att företaget bara betalar för de gånger som någon klickar på annonsen, vilket gör att det kan vara rätt ekonomiskt när man ser på konvertering. De personer som ser annonsen har ju redan tänkt köpa något liknande det man har att erbjuda, eller skaffa sig mer information om det. Så de är mer benägna att klicka på en länk än någon som inte alls är intresserad av den produkten eller tjänsten. Därför ser vi till att förbereda annonserna och sedan lansera dem på rätt ställe. Statistiken visar att det hela fungerar mycket bra, man får många klick och kan därmed också öka sin konvertering.

Låt oss hjälpa dig med sökmotormarknadsföring

Tveka inte fyll i formuläret nedan så ska vi se till att din sökmotormarknadsföring blir perfekt.

    Ditt namn (obligatorisk)

    Din e-post (obligatorisk)

    Ditt meddelande

    Naturligvis beror en hel del också på webbplatsen. Många personer föredrar de organiska sökresultaten. Men om annonsen är väl utformad så blir de nyfikna och bestämmer sig för att klicka på den. De vill veta lite mer om det erbjudande de har sett. Den sida där kunden landar måste därför direkt visa det man utlovat i annonsen, de ska inte behöva leta runt på sajten för att finna det de var intresserade av. Här återkommer man även till vikten av webbdesign, det ska gå snabbt att ladda och sidorna bör vara användarvänliga och väl utformade.

    Samtidigt så baseras priset per klick på hur relevant ens webbplats är för ämnet och hur många som besöker den. Ju fler som klickar på annonsen, desto billigare blir varje klick. Detta kallas för CTR, Click Through Rate, och man vill ha ett värde som är så högt som möjligt. Genom att utföra annonseringen på rätt sätt och vid den bästa tidpunkten så kan man också påverka resultatet och därmed priset. Kontakta oss gärna och be om en kostnadsfri offert. Vi tar hand om hela kampanjen, som kommer att ge dig större trafik och stor konvertering för investeringen.

    När man sysslar med internetmarknadsföring så är det sällan bara en sak som fungerar, utan en kombination av flera olika åtgärder. En annonskampanj med PPC kommer att ha mycket större verkan om den kombineras med en väl optimerad landningssida. Vi väljer ut vilka sidor som annonserna ska leda till, det bästa är att inte skicka alla länkar till startsidan. Hur annonsen är utformad och skriven kan också vara avgörande. Det gäller att övertyga kunden om att det är värt något att klicka på just denna länk. Eftersom annonsen visas i ett sökresultat, där han kanske har tusentals träffar, är detta något vi lägger stor vikt vid. För oss är nöjda kunder ett måste, vi ger allt vi har för att du ska få en bra kampanj med din sökmotormarknadsföring. Vi vet vad Google tycker om och vad som fungerar när det kommer till optimering och framställandet av annonser, och vi håller oss till detta.

    Det finns olika verktyg för att ha kontroll över en annonskampanj på nätet, där man kan se fakta om vad som händer och sker. Vi analyserar och ser var det kan behövas mer uppmärksamhet. En viktig faktor är att alltid ge potentiella kunder den information de förväntar sig eller önskar se. Det handlar inte bara om att öka trafiken till webbplatsen, det här kan leda till konvertering. Har man en bra webbplats och produkter, något som besökaren önskar sig, så är det mer troligt att de kommer att köpa dem härifrån. Man finner ofta att det första steget över från sökresultaten och annonserna är det svåra, det gäller att uttrycka sig väl i annonsen. Du kan lugnt lämna över hela kampanjen till oss och se hur bra det fungerar.