När man sitter och surfar på nätet hamnar man ofta på ett flertal webbplatser. Om man letar efter något speciellt kanske man tittar lite närmare, annars noterar man bara helt löst vad det handlar om. Eller så vill man köpa något men är inte helt säker, man läser noga igenom sajten och bestämmer sig sedan för att tänka på saken. Alla dessa personer kan bli potentiella kunder, och det kallas för remarketing när man försöker nå ut till tidigare besökare. Vi kan använda denna marknadsföringsteknik för att hjälpa dig öka försäljningen, genom att påminna besökarna att gå vidare och slutföra köpet. Fråga oss gärna lite mer om hur vi går till väga.
Det finns olika sorters remarketing, men en av de vanligaste är att man visar sina annonser för de som tidigare besökt ens webbplats. När de googlar efter något, använder mobilappar eller helt enkelt surfar på nätet. Man kan också inkludera i annonsen just de varor de tittat på under sitt besök, en ännu mer målinriktad marknadsföring. Detta kallas för dynamisk remarketing och fungerar på ett något annorlunda sätt. Naturligtvis fungerar allt detta även när man erbjuder vissa tjänster, det handlar inte bara om att köpa produkter.
När en tidigare besökare ser den annons vi sammanställt kommer det att uppmuntra dem att slutföra sin order hos dig och inte glömma bort det de ville köpa. Man måste komma ihåg här att det handlar om folk som redan har uttryckt ett visst intresse genom att besöka webbplatsen och titta på de varor eller tjänster som finns där. Det är mycket vanligt att man glömmer bort att fullföra ett köp, eller att något annat tar ens uppmärksamhet. Många gånger handlar det inte alls om att man inte vill ha varan, så med remarketing kan man återföra uppmärksamheten till den webbplats där de redan varit- ens egen.
Det finns möjlighet att registrera olika besökare för att senare utföra en remarketing. Man kan dela in dem i vissa kategorier, så att den annons man sedan visar upp är riktigt specifik och verkligen kommer att fungera. Ibland handlar det inte ens om att sälja sina varor, utan det är ett steg i arbetet med att göra sitt varumärke känt. Kontakta oss gärna så kan vi prata lite närmare om hur vi kan lägga upp en plan för er marknadsföring och remarketing. Vem eller vilka vi ska rikta in oss på, till exempel, olika målgrupper kräver varierade annonser för att fungera bäst.
Vi ser alltid till att följa Googles anvisningar för internetmarknadsföring och undviker sådant som inte fungerar bra med dem. Du kan vara säker på att med oss får du bästa möjliga service och support, vi sätter kunden främst och gör allt vi kan för att du ska bli nöjd. Vi kan ta hand om din remarketing och annonsering, med allt vad det innebär. Bland annat måste man lägga in en remarketingtagg på alla webbplatsens sidor. Det är dessa som ligger till grund för de listor man sedan sammanställer och använder när man vill annonsera. Annonserna visas inte för andra än de som finns med på listan, speciellt bra när man har ett större utbud av produkter och tjänster att erbjuda. Vi kan se vad kunden har sökt eller tittat på, och utforma annonsen enligt detta.
När vi utformar annonsen tar vi hänsyn till vilka nyckelord passar bäst för både produkterna och målgruppen, det är lättare att veta vad som kan fungera eftersom de redan visat vad de är intresserade av. Man kan ofta använda mer allmäna sökord eftersom själva målgruppen är begränsad, något som inte brukar fungera så bra vid en vanlig sökmotormarknadsföring. Det finns vissa regler för hur man kan utföra remarketing på ett korrekt sätt, och vi ser alltid till att följa dessa. Samtidigt ser vi till att analysera de data vi får in och se hur det går med annonseringen. Man kan se var de visas och hur mycket man betalar för dem, vilket bland annat beror på hur många som klickar på annonsen. För att se vad som är inkluderat och hur det kan göras på bästa sätt kan du kontakta oss för en gratis offert. Du kommer att inse att vad du får ut av remarketing är så mycket mer än vad du investerar.