På engelska hör man ofta uttrycket att innehåll är kungen, och det ligger mycket i det. Vad man skriver och hur man sprider det hör till de viktigare delarna av marknadsföring. Det gäller att kombinera flera olika aspekter för att verkligen lyckas med sin verksamhet. SEO, innehåll, sociala nätverk, annoner, och så vidare. Vi kan hjälpa dig med det mesta inom innehållsmarknadsföring för att din webbplats ska kunna ligga på toppen och dra till sig många besökare.
Det finns en hel del information ute på nätet nu för tiden, dagligen bombarderas folk av nyheter och reklam, förutom allt det som de söker på själva. Därför måste en webbplats se till att ha något intressant att erbjuda, oavsett om man säljer något speciellt eller bara vill att ens blogg ska läsas. Vi kan till att börja hjälpa dig med att veta vad du kan skriva om, så kallad ide’generering. Ibland står det helt stilla och man vet inte riktigt vilken väg man ska ta. Tillsammans kan vi komma upp med en väl uttänkt plan för din innehållsmarknadsföring. Det är ett kontinuerligt arbete, men ett som vi känner till väl.
Låt oss hjälpa dig med innehållsmarknadsföring
Tveka inte fyll i formuläret nedan så ska vi se till att hjälpa dig med innehållsmarknadsföring.
Vi har också resurser för skapandet av det innehåll som vi kommer fram till är vad din sajt behöver. Bra skribenter som kan få till det där lilla extra som gör att folk fortsätter att läsa, som gör kungligt innehåll. Naturligtvis kopplar vi samman det hela med SEO och andra aspekter av marknadsföring. Det ena behöver inte utesluta det andra, tvärtom kan de vara till stöd för en gemensam sak. Framför allt gäller det att göra din webbplats relevant, gärna en auktoritet inom sitt område. En plats dit man går som referens eller för att se efter det senaste. Många gånger så kommer ett bra innehåll att automatiskt konvertera till försäljning av de produkter eller tjänster som du tillhandahåller.
När väl innehållet är på plats kan vi hjälpa dig med att sprida det till världens alla hörn, eller i alla fall till de ställen som vi vet fungerar bäst. Potentiella kunder måste känna till att här finns en webbplats som kan tillgodose de behov de har, och att det kan löna sig för dem att klicka sig hit. Att det konstant uppdateras och att man kan lita på vad som står här. Innehållsmarknadsföring är inte direkt reklam, utan bygger på färre försäljningstaktiker. Man satsar mer på att bygga upp ett förtroende och visa både vanliga människor och Google att här finns det något intressant. Delvis handlar det om att skapa en relation mellan företag och kunder.
Innehållsmarknadsföring är alltså något som man gör i olika stadier. Från ide’ till skrivning av innehållet, för att sedan sprida det genom de rätta kanalerna. Genom att identifiera din huvudsakliga målgrupp kommer vi att bättre kunna skapa innehåll som passar dem. Sociala medier är ett alldeles utmärkt sätt att sprida nyheter och information, med länkar som pekar mot din webbplats. Men vi har även andra kanaler som vi funnit fungerar bra.
Vartefter som vi går framåt med innehållsmarknadsföring är det också mycket viktigt att analysera och utvärdera de resultat som du får. Se vad som fungerar bäst och vilken konvertering det leder till. Följ med och för statistik över vad som sprids vidare med sociala medier. Du kan också fråga läsarna eller kunderna rent ut vad de tycker, antingen genom ett formulär eller på annat sätt. Det tar tid att bygga upp en solid närvaro på nätet, men innehållsmarknadsföring är en viktig del av det. Låt oss hjälpa dig skapa en sajt som verkligen är något att räkna med, som är väl renommerad och som får mycket trafik.