När man har en webbplats är det inte bara att göra den i ordning och sedan hoppas på att man ska få kunder. Konvertering handlar om att få dina besökare att göra det du önskar. Det låter kanske konstigt men i praktiken så handlar det om att sälja de produkter man har, bli anlitad för de tjänster man erbjuder eller få läsare till den information man ställt samman. Med andra ord- det är inte bara trafiken som är viktig för en webbplats men också hur besökarna reagerar när de är där. Det är möjligt att läsa en hel del statistik och rapporter om vad som händer och sker på sajten, vad det är som fungerar och leder till konvertering. Dessa bör man analysera noggrant, för att verkligen förstå vad det är som är bäst så man vet var man ska sätta in sina resurser. webb365 analyserar din webbplats och försöker hitta sätt att förbättra konverteringen.
Ibland behövs det inte så stora förändringar för att man ska se bra mycket högre konvertering. Det är därför en konverteringsanalys är så viktig, man vill inte missa något som kan leda till större framgång. Vi testar din webbplats och ser sedan på resultaten, och kan därefter komma med konkreta förslag på vad man kan göra för att förbättra konverteringen. Bland annat ser vi på hur dina besökare når konverteringsmålen, och hur de sedan hittar fram till ditt viktigaste innehåll. Men vi ser också på hur de försvinner, och framför allt vad man kan göra åt det hela.
Ju längre tid en besökare vistas på webbplatsen, desto större chans att han köper eller beställer något. Men man kan också uppmuntra kunden att göra det, så kallade call to action fungerar bra. Vi ser igenom alla dina sidor och rapporterar om vad du kan göra eller lägga till för att konverteringen ska öka. Samtidigt så ser vi på vad besökarna gör när de är på sajten, om man kan förstå deras beteende är det lättare att veta var man ska sätta in resurserna. En ingående analys med olika metoder kommer att hjälpa oss förstå bättre hur de använder din webbplats. Mycket av det vi kommer upp med i vår konverterings analys är lätt att implementera. Det handlar ofta om att kombinera rätt åtgärd med vad de flesta kunder kan tänkas reagera på. När du åtgärdat det vi finner i vår analys kommer du att se en klar förbättring i konverteringen.